Дізнайтесь як відкрити інтернет магазин в Україні
Як створити інтернет магазин для продажу різних товарів із мінімальними вкладеннями і що для цього потрібно. Шукати розробників можна онлайн в інтернеті на рекламних сайтах. До фахівців ви повинні прийти з продуманим техзавданням. Вони можуть запропонувати вам два шляхи: використовувати готові програми та створити сайт «під ключ». У першому випадку на розробку потрібно кілька тижнів, за 2500—4500 грн. Ви отримаєте робочу систему, в якій будуть включені всі необхідні функції. Але ваш сайт буде шаблонним, обмеженим у рішеннях, що не дозволить особливо виділитись серед конкурентів в інтернеті.
У другому випадку ви отримаєте продукт, заточений саме під ваші товари. Щоправда, такий сайт може коштувати вже у суму від 12000 грн. (У регіонах на 20/30% дешевше). Порівняти ціни можна тут.
ЗАМОВИТИ сайт інтернет-магазин за вигідною ціною у короткий термін + контекстна реклама товару
Потрібно також завести доменне ім'я. Вартість цієї процедури – від 140 грн. на рік і залежить вона від доменної зони. Наприклад, у зоні ua – 680 грн., com.ua – 140 грн. У зоне.ua дають місце лише зареєстрованим торговим маркам, і коштує сама реєстрація дорого, тому на початковому етапі прагнути туди не рекомендуємо. Порівняти ціни на послуги реєстрації доменів можна за посиланням.

Реклама та просування інтернет-магазину
Є таке поняття, як оптимізація сайту — тобто його постійне вдосконалення у процесі життєдіяльності, можливості якого закладені вже під час створення. Так само як і вартість цієї послуги. Тоді інформацію про ваш магазин будуть видавати всі пошукові сторінки та системи. Є реклама контекстна, яка має на увазі пошук об'єкта за ключовими словами «купити в інтернет-магазині», за назвою товару. За це потрібно буде сплатити 100—150 грн.
Під яку пошукову систему ефективно оптимізувати веб-сайти інтернет-магазинів в Україні?
Згідно зі статистикою Google є провідною пошуковою системою в Україні – близько 60-70% ринку пошуку. Отже, насамперед, має сенс вибудовувати стратегію просування саме у цій пошуковій системі. Однак все більшу популярність набирає і Яндекс, тому не варто цю пошукову систему скидати з рахунків.
Як власник магазину може визначити "дружність" характеристик свого сайту з погляду індексації пошуковими системами?
З'ясувати, чи оптимізовано для пошукових систем сайт компанії чи інтернет-магазину можна так:
- проаналізувати джерела трафіку – якісні сайти отримують більшу кількість переходів із пошукових систем;
- проаналізувати власне видачу пошуковика за вашим товаром – у результатах пошуку позиції сайту будуть тим вищими, чим якісніше оптимізовано сайт з погляду пошукової системи.
Яка межа розтрат сил, часу та коштів на оптимізацію інтернет-магазину?
У випадку магазину не варто занадто захоплюватися оптимізацією, адже підсумкова мета роботи інтернет-магазину – продажу, а не просте відвідування сайту людьми, спрямованими до вас пошуковою системою, але не збираються в найближчі місяці або роки купувати ваш товар. Не завжди фінансові показники (витрати на оптимізацію vs зростання продажів – Ред.) можна порівняти. Більше того, не завжди можна виявити прямопропорційну залежність навіть між позицією у пошуковій видачі та кількістю переходів на сайт.
Які основні помилки, які допускаються SEO-оптимізаторами (після яких пошукові системи «зафільтровують» сайти магазинів)?
Основних помилок чотири – дві контентні та дві технічні:
- відсутність оригінальних текстів, опис товарів чи послуг, велика кількість плагіату, копіпаста; тексти, взяті з інших сайтів. Пошукові системи віддають перевагу унікальному контенту на противагу плагіату та неунікальним публікаціям. Якщо тексти вашого сайту або інтернет-магазину повторюються і на інших сайтах, є велика ймовірність того, що ваш проект не зможе досягти високих позицій у результатах пошуку. Так, є низка речей, які не можуть бути унікальними – характеристики товару змінити не можна. Але дописані особисто вами кілька рядків опису товару, його переваг або, наприклад, особистого досвіду експлуатації дадуть великий бонус перед конкурентами, які не мають такого унікального опису;
- посилання спаму в текстах веб-сторінок сайту – пошукові системи борються з неякісними посиланнями (при яких контент не відповідає або слабо відповідає тексту посилання). Наприклад, популярний кілька років метод масової реєстрації сайту в каталогах посилань на сьогоднішній день лише шкодить;
- неправильна внутрішня оптимізація - використання неправильних мета-тегів, верстки сторінок сайту;
- технічні проблеми сайту – хостинг, що нестабільно працює, або велика кількість внутрішніх помилок для пошукових систем – сигнал до зниження рейтингу пошукової видачі.
ТОП-10 найбільш ходових товарів в Інтернеті
Щоб зрозуміти, які товари розміщувати на полицях своєї віртуальної торгової точки і при цьому не прогоріти, ми попросили наших експертів оцінити перспективність продажу в інтернеті певних товарів за 5-бальною шкалою.
Сувеніри, іграшки, подарунки
О.Ж.: «Гарні подарунки не так легко знайти, а в інтернеті часто пропонують ексклюзивні речі. Але конкуренція у цьому сегменті сильна». - 4 б.
В.Б.: "Це бізнес від свята до свята". - 2 б.
О.С.: «На пошук таких товарів насправді витрачається багато часу, тому такі інтернет-магазини є привабливими для покупця. І я не сказала б, що в цьому сегменті жорстка конкуренція». - 5 б.
Д.С.: «Дні народження, круглі дати завжди заведуть до такої крамниці покупця. А на виробах власного виготовлення можна накручувати до 300%. - 5 б.
С.М.: «Якщо відкривати такий магазин, то торгувати недорогими речами — під час кризи саме вони матимуть попит». - 4 б.
Разом: 20 б.
Товари для тварин
О.Ж.: «Найходовіший товар — корм і наповнювач — є в будь-якому супермаркеті, але часто їх забувають купити. Інтернет-магазин може допомогти». - 3 б.
В.Б.: «Нерідко спецмагазину для тварин не знайдеш біля будинку. Зате інтернет завжди під рукою. Але товар не першої потреби». - 4 б.
О.С.: «Люди майже завжди беруть про запас корм, пісок, а в інтернет-магазинах доставлять ці «мішки» безкоштовно». - 5 б.
Д.С.: «Такий товар із великим терміном придатності, тому не біда, якщо спочатку не буде покупців». - 5 б.
С.М.: «Люди сьогодні стали економити: тварин годують субпродуктами і в туалет їм кладуть звичайний пісок». - 2 б.
Разом: 19 б.
Велика побутова техніка
О.Ж.: «В інтернеті такий товар продають набагато дешевше, а покупець завжди йтиме на знижки. Але багато конкурентів». - 4 б.
В.Б.: «Чим більший товар, тим більше знижки. Щоправда, через долар великі знижки можуть не вийти». - 4 б.
О.С.: «Холодильники, пральні предмети першої необхідності, те, що люди завжди купуватимуть». - 5 б.
Д.С.: "Конкуренції не витримати". - 2 б.
С.М.: «Зараз основний критерій вибору – ціна. Але деякі магазини можуть зараз дозволити політику демпінгу». - 2 б.
Разом: 18 б.
Комп'ютери та супутні товари
О.Ж.: «Складання комп'ютерів — це заробіток, та й багато хто почав працювати віддалено вдома. Тому комп'ютери завжди купуватимуть. Але є валютні ризики». - 4 б.
В.Б.: «Попит пристойний. Тут можна працювати на оборотах, але заробітки будуть не такі великі, як раніше, через долар». - 4 б.
О.С.: «Таку техніку люди купують не так часто, а корпоративні закупівлі зараз «підвисли» — компанії урізають бюджети на оргтехніку». - 4 б.
Д.С.: «Щоб конкурувати у цій сфері, треба бути дуже «просунутим». Цей бізнес не для всіх. - 3 б.
С.М.: «Див. п. «Побутова техніка» та «Дрібна електроніка». - 2 б.
Разом: 17 б.
Дрібна побутова техніка (мобілки, фотоапарати, плеєри)
О.Ж.: «Це ходовий товар. Але є валютні ризики». - 4 б.
В.Б.: «Дорогі моделі купують не так часто, а от батькам та дітям беруть дешевше, але на них особливо не «навариш». - 3 б.
О.С.: «Це купують і для подарунків, і для себе. А в інтернеті можна знайти набагато дешевше». - 5 б.
Д.С.: «Інтернет-ринок надто насичений такими товарами». - 2 б.
С.М.: «Див. п. «Велика побутова техніка». - 2 б.
Разом: 16 б.
Косметика і парфюмерія
О.Ж.: «Тут треба спробувати, понюхати. Великий ризик того, що людина вирушить вивчати асортимент у реальному магазині та там і купить парфум». - 2 б.
В.Б.: «Обмежене коло покупців». - 3 б.
Є.С.: «Багато гідних конкурентів». - 2 б.
Д.С.: «Зараз багато хто звикли купувати такий товар по інтернету. Схема вже відпрацьована: йдеш у магазин, знайомишся з ароматом, а потім купуєш в інеті на 20% дешевше. Головне — тримати руку на пульсі та оновлювати асортимент модними новинками». - 5 б.
С.М.: «Люди вже оцінили, що це зручно, вигідно. Але багато конкурентів». - 3 б.
Разом: 15 б.
Меблі та предмети інтер'єру
А.Ж.: «Це товар дорогий, купується на роки, а по картинці важко переконатися у його якості». - 2 б.
В.Б.: «Зараз через кризу не до нових диванів та шаф». - 2 б.
Є.С.: «Ніша не заповнена, але тут потрібно шукати хорошого постачальника у межах країни». - 4 б.
Д.С.: «Ця ніша у нас практично не заповнена. Але потрібна демонстративна кімната». - 4 б.
М.С.: «На меблі можна добре «наварювати», але зараз попит на неї впав». - 1 б.
Разом: 13 б.
Товари для відпочинку та туризму
О.Ж.: «Важко шукати постачальників, а чистий Китай уже мало кого цікавить». - 2 б.
В.Б.: «Торгівля залежить від сезону, багато конкурентів». - 2 б.
Є.С.: «Сьогодні все більше людей відпочиватимуть у передмісті. На цьому можна зіграти. - 4 б.
Д.С.: «Ніша не заповнена, але тут багато імпорту є валютні ризики». - 3 б.
М.С.: «Звичайні відпочиваючі намагатимуться використовувати підручні кошти, а ентузіастів не так багато». - 1 б. Разом: 12 б.
Спочатку доведеться зіграти на ціні (вона може бути нижчою, ніж у конкурентів, на 10—20%).
У підборі асортименту важливо зіграти на «мікромонополії» унікальних торгових пропозицій та на новинках ринку: якщо ви пропонуєте те, що людині дійсно потрібно, то ціна питання йде на другий план. Кожен товар повинен обов'язково містити:
- фото
- короткий зміст
- видавництво, сайт видавця (виробника товару)
- код товару для замовлення
Що гріха таїти, до товарів «з інтернету» багато хто все ще ставиться з побоюванням. Тому ви повинні оперувати сертифікатом якості та відповідності. Зазвичай, товари всіх офіційних складах сертифіковані. Якщо ж ви вирішили ввозити товар самостійно, сертифікація стане вашою проблемою. Про товари, які підлягають обов'язковій сертифікації, можна дізнатися з Наказу Держспоживстандарту України від 1 лютого 2005 року, №28. Детальніше про сертифікацію товарів можна дізнатися в УкрСЕПРО, зателефонувавши за телефоном +38 (063) 609-63-20.
Обслуговування інтернет-магазину
Мінімально в штаті вашого магазину може бути одна людина, як то кажуть, і швець, і жнець: адміністратор, менеджер, оператор, кур'єр в одній особі. Але зі зростанням купівельної активності ці функції доведеться розділити. Принаймні, кур'єром-двома радимо придбати відразу. Причому не обов'язково брати його спочатку на ставку (1 тис. грн. + %): серед студентів досить швидких хлопців, які бажають підробити по 10 грн. на замовлення.
Якщо ви зважитеся на доставку до регіонів, то доведеться скористатися послугами кур'єрської доставки або транспортних компаній (оплата за рахунок покупця і складає близько 20—40 грн. з невеликого розміру товару).
Поради на тему: беріть у кур'єра у заставу документи. На практиці було чимало випадків, коли кур'єри з товаром виїжджали на замовлення, з якого просто не поверталися.
Розсилки / Веб-клієнти
Зробіть підписку на новини магазину, новинки, фіксуйте та зберігайте базу електронних адрес. Розсилки клієнтам робіть регулярно, щоб про вас не забули, але й робіть не так часто, щоб вас не стали називати спамерами, наприклад, 1-2 рази на тиждень.
Контролюйте замовлення клієнта! Якщо ваш клієнт зареєструвався в інтернет-магазині — перевірте його замовлення — якщо він робить їх регулярно (щотижня чи місяць) а потім перестав, зник — можливо, слід нагадати про себе і проаналізувати свою роботу: може, є проблеми з якістю обслуговування, може, клієнт зіткнувся з проблемою оформлення замовлення, не знайшов виріб на сайті тощо. Зрештою залучайте клієнта бонусами, наприклад, безкоштовною доставкою.
Порада на тему: спілкуйтеся зі своїми клієнтами у професійних інтернет-спільнотах та на форумах. Якщо їх немає, створіть їх самі. Зберігайте реєстраційну інформацію клієнтів. Що це вам дасть? Скоро день народження клієнта — можна надіслати йому вітального листа із пропозицією купити у вас товар зі знижкою до дня народження».